خود کم بینی

خانومه زنگ زده به منشی میگه : خانووم زنگ زدم ازتون تشکر کنم بابت این محصول فلانتون  خیلی فوق العاده ست اصلن با آدم صحبت میکنه و از این بهتر نیست و ...

منشی مون  همینجور که گوشی تلفن رو نگه داشته میگه : آ     ا     ا  بعد یهو خدافظی میکنه

میگم کی بود؟ چی میگفت؟

میگه یه نفر زنگ زده بود داشت از محصولاتمون تعریف و تشکر میکرد بعد من همش فکر میکردم که داره متلک میگه و تیکه میندازه و از آخرش میخواد یگه خاک تو سرتون. برای همین هیچی در جواب تشکرش نمی گفتم تا بره سر اصل مطلب و بگه قضیه چیه اما یهو دیدم حرفاش تموم شد و خدافظی کرد. انگار واقعا داشت تعریف می کرد


آخه خود کم بینی تا چه حد؟!!!!



چند سال پیش یه خانومه زنگ زد و گفت محصولتون اله بله جیمبله و ... بعد مسئول مربوطه فرمودن همینه که هست! بعد یارو گفت: آقا من کلی پارتی دارم میدم شرکتتون رو پلمپ کنن عکس محصولتون رو میندازم تو روزنامه و آبروتون رو میبرم و این حرفا... بعد مسئول مربوطه فرمودن برو هر غلطی که میخوای بکن! بعد اوشون یک هفته بعد زنگ زدن گفتن من با روزنامه فلان یک مصاحبه کردم و از محصولتون یک گزارش تهیه کردن و فردا تو روزنامه شون چاپ میشه برید بخونید که چه ها کردمممممم بعد مسئول مرتبط مجدد فرمودن زرررررررررر نزن برو هر غلط دیگه ای هم که میخوای بکن! بعد ما اون سالها هنوز جوجه کارمند صفر کیلومتر بودیم و حسابی از تهدیدات یارو و جواب های مسئول مرتبط ترسیده بودیم و اون زمان ما داشتیم درس MIS رو پاس میکردیم و هموجوووور مثه یک آدم تحصیل کرده با شخصیت که البته نمیدونه  تو مملکت چی میگذره متاسف بودیم که آخه این چه طرز مشتری مداری و این حرفاست.


آقا جونم براتون بگه فردای اون روز به اتفاق نیا شال و کلاه کردیم و رفتیم روزنامه مورد نظر رو بخریم ببینیم یارو چه کرده؟ هموجوووور که در به در دنبال روزنامه فیلان بودیم آقای دکه روزنامه دار فرمودن خواهر من این روزنامه که شوما میخواین یکسال پیش درش تخته شده رفته پی کارش شوما چطور نمی دونین و هنوز دنبال این روزنامه هستین ؟

آقا من و نیا رو میگی؟ اینجوری دوتامون فیس تو فیس هم چشامون رو تیز کردیم و ریز کردیم و یکصدا گفتیم: ای بر پدر آدم کلاش لعنت


نتیجه گیری فسیلی: همیشه و در هر شرایطی حتی اگر کپک بو داده بسته بندی میکنین میدین دست خلق الله اول باید یاد بگیرید که اعتماد به نفس داشته باشید و تحت هیچ شرایطی کم نیارین و قبول نکنید که محصولتون ایراد داره. تجربه ثابت کرده در هر ۱۰ نفری که انتقاد میکنن ۹ نفرشون قصد کلاشی دارن و اصلن حق با مشتری نیست

هدف نویسنده: هدف این بود که تا حالا کسی از ما تشکر نکرده بود و الان خیلی خوشحالیم