فقط شیک


      دوم راهنمایی که بودم همیشه تفریحمون این بود که نوشمک های رنگی میخریدیم و بعد از خوردن مثه آدمای بی فرهنگ زبون هامون رو بهم نشون میدادیم هنوزم نفهمیدم هدفمون از این کار چی بود. خلاصه اینکه زنگ تفریح شد و دوستم فائزه که مامور خرید بود رفت و به تعداد نوشمک خرید و آورد اما من عجیب هوس آدامس شیک با طعم دارچینی کرده بودم هرچی توجیه کرد گفتم فایده نداره باید بری نوشمک منو پس بدی برام آدامس بخری. تا زمانی که از جمع ما دور میشد و میرفت سمت بوفه من داد میزدم فقط شیک دارچینی فقط شیک دارچینی.

فائزه آدامس رو خرید ولی زنگ خورده بود و باید میرفتیم سرکلاس اما من وقت رو غنیمت دونستم و یک آدامس انداختم تو دهنم و شروع کردم به جویدن.

زنگ ادبیات بود و وسط درس بودیم که خانم مراتی سرش رو بالا گرفت و چشاش رو چرخوند طرف سقف و با صدای بسیار بلند گفت: دانش آموز بی تربیت پاشو اون لنگه کفش رو بنداز تو سطل آشغال

منو میگی؟

مونده بودم چی خاکی تو سرم بریزم. اون به من نگاه نمیکرد اما وقتی بلند میشدم میرفتم سمت سطل زباله همه میفهمیدن منو گفته همینطور که مستاصل بودم که چیکار کنم بغلدستیم فائزه شروع کرد به ریز ریز خندیدن و با این حرکت بغض کردم و بلند شدم آدامس رو انداختم تو سطل و نشستم پشت میزم اینقدر از خجالت گُر گرفته بودم که هر لحظه احساس میکردم سرم میخواد بترکه ( حیف اون زمان مثه ... از معلمم میترسیدم) بدتر اینکه سعی میکردم خونسرد باشم و خودم رو کنترل کنم که گریه نکنم اما این دوست مزخرفم هی میگفت فقط شیک دارچینی فقط شیک دارچینی.

جونم براتون بگه که از اون روز به بعد از خانم مراتی و آدامس شیک دارچینی متنفر شدم

الان که فکر میکنم میبینم یکی از دلایلی که پایینترین نمره کارنامه م حتی در دوران دانشگاه ادبیاتم بود همین جمله خانم مراتی بوده جالب اینکه از تمام استادهای دوس داشتنیه ادبیات که بقیه براشون می مردن بدم میومد همیشه تمام تلاشم رو میکردم که کلاس ادبیاتم رو بپیچونم. حتی زمان کنکور هم دست به کتاب ادبیاتم نزدم و وقتش رو گذاشتم برای درسهای دیگم طوری که تو کنکور ادبیات رو ۳ درصد زدم :))

چند وقت پیش هم که داداشم سر امتحان ادبیاتش زنگ زده بود به من و سوال ها رو میپرسید همه رو بهش اشتباه جواب دادم و در نتیجه خودش و دوستاش نمره زیر ۱۰ گرفتن ( حالا بماند که عمه ی من و اون نداره و بعد از کارنامه ش هرچی گفت به خودش گفت)

دو روز پیش فیلَم یاد هندوستان کرد و به همسرجان گفتم برام یک آدامس شیک دارچینی بخره اما متاسفانه دست خالی اومد و گفت طرف گفته دیگه طعم دارچینی پیدا نمیشه

 اصلا دنیا رو سرم خراب شد یه وضی.

دلم میخواست خانم مراتی رو پیداش میکردم و بهش میگفتم به درک که تمام این سالها منو از ادبیات متنفر کردی اما اگه شیک دارچینی رو پیدا نکنم هرگز نمی بخشمت!



* خودم میدونم که تقصیر من بوده که سر کلاس آدامس میخوردم ولی قبول کنید که میتونست بهتر از این برخورد کنه.


* میگم اگه رفتین بیرون یه پرس و جو بکنین ببینین تو شهر شما هم پیدا نمیشه؟ از وقتی فهمیدم نیست عجیب معتادش شدم

نظرات 14 + ارسال نظر
فاطمه شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 02:10 ب.ظ http://manism.blogsky.com/

وایی من اصلا دوس ندارم از اینا ... دارچین کلا بدم میاد ... اما بخاطره شما میژرسم اگه بود خبر میدم بیای اهواز بخری

مرسی واقعا لطف میکنی که خبر میدی

طـ ـودی شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 02:12 ب.ظ

نیست!!؟؟ بابا من همین چند روز پیش تو یه مغازه دیدم که به جای بقیه پول میداد به مردم!!
حالا البته زیادم غصه نخور، حتما که نباید شیک باشه، کلی آدامس خوب با طعم دارچین هست که هم طعمشون بهتره هم اونقدر سفت نیستن مثل آدامس شیک!!

من فقط شیک دارچینی میخواااااااااااااااااااام
همین سوء تبلیغ ها رو میکنین که کسی شیک نمیخره بعد تولیدش متوقف میشه دیگه

جزیره شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 04:32 ب.ظ

عزیییییییییییییییییییییییییییییییییزم
خب اون منظورش این نبوده که پاشی، باید درش می اوردی اون هم دیگه کاریت نمیداشت. اصن قورتش میدادی خب. عزییییییییییییییییییییییییییییییییزم
منم عاشق دارچینی ام،چندوقت پیش خوندم یکی از ضررهای ادامس دارچینی سرطان زبانه. اونقدر خندیدم سر کشف این بیماری ولی خب فایده ای نداره چون من ادامس شیک دارچینی دوس دارم. بعد موندم چرا کارخونه های دیگه طعم دارچین نمیزنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خب اون زمان عقلم نکشید قورتش بدم
جان من راست گفتی سرطان رو؟؟؟؟؟
با این حساب من باید ممنون خانم مراتی بشم وگرنه تا الان سرطان گرفته بودم

جزیره شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 04:33 ب.ظ

ااااااااااااِ طودی
چه ادامسی با طعم دارچین داریم؟

آره دیگه بگو ببینم اگه راست میگی طودی جان

مهدیه شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 05:57 ب.ظ http://galleryms.blogsky.com

سلام دوس جون تو شهر ما پدا میشه فراون می خوای یه باکس برات پست کنم دوس جون ؟؟ (دستو دلبازی رو حال کردی؟)

سلام دوس جونم خوب شهر شما کجا هست اونوخت
قربون مرامت برم

دوست (مجید) شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:58 ب.ظ http://asme1982.blogfa.com

سلام
آدرس بدید براتون با پست بفرستم دوست عزیز

سلام
ممنونم مجید آقا خیلی محبت دارین

رعنا یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:13 ق.ظ http://rahna.blogsky.com

عزیزمممممممممم هدرش رووووووووووووووو

رعنا یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:21 ق.ظ http://rahna.blogsky.com

الهی عزیزمممم :دی
واقعن اینها و مشکلات مملکتی همه برمیگرده به همین برخورده این معلم نادان و آدامس شیک دارچینی :)))
راست میگن هنوزم آدامس دارچینی هستا !
اگه اونججا نایاب شده بگو بیایم کسب درآمد داشته باشیم :))

آره یه ده تن بفرست اینجا برات دوبرابر قیمت میفروشم

[ بدون نام ] یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:45 ب.ظ

خصوصی

[ بدون نام ] یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:20 ب.ظ

خصوصی 2

این روزها.. سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:57 ب.ظ http://vanity.mihanblog.com

شیک که کلا آدامس خوبی نیست یکم دارچین و شکر با هم مخلوط کنید بخورید میشه همون

یکم دارچین و شکر آدامسمیشه اونوخت؟

MOl0D شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:32 ب.ظ http://epizod3.mihanblog.com

خاطره قشنگی بود..با چاشنی دارچینی نه تلخ

لرمانتف جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:59 ق.ظ http://kakestan.blogfa.com

من هم طعم ِ‌دارچین رو خیلی دوست دارم

حسام شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:01 ب.ظ

فقط چیک..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد